Begin mei bracht Marinus de Bruijn samen met VDL een bezoek aan India om te onderzoeken hoe we daar als FoodeQ (meer) voet aan de grond kunnen krijgen. “De Indiase markt is booming, maar je moet daar bekend zijn en het juiste productaanbod hebben als je er een rol van betekenis wilt spelen,” zegt Marinus. “We willen daar werken aan onze naamsbekendheid, want als je overal FoodeQ tegenkomt dan wordt voor iedereen helder wat een grote speler we inmiddels zijn in de voedselverwerkende industrie.”
Er werd al langere tijd samengewerkt met FPT, een gerenommeerde lokale partner met wie eerder grote projecten zijn gerealiseerd. “Nu we verder door willen pakken, hebben we nogmaals goed gekeken naar vakmanschap en betrouwbaarheid. We wisten al dat dit goed zat bij FPT, maar nu we de samenwerking gaan intensiveren wilden we dat toch nog een keer terdege checken. FPT is in staat om de kwaliteit waar FoodeQ voor staat overzee te garanderen en vanuit Steenbergen gaan we ontwerpondersteuning bieden.” Wat Marinus is bijgebleven, is dat de arbeidsmoraal en kwaliteit van werken in India sowieso heel hoog is. “Dit initiatief helpt ons om ons marktaandeel te vergroten én het zorgt voor lokale werkgelegenheid.”