Logo
+31 (0) 167 44 05 00
Serviceteam 2023

Engineeringafdeling versterkt en Oskar Baldyga nieuwe servicemanager

Wat doe je als je een hele goede servicemanager hebt die aangeeft dat hij toe is aan iets nieuws? Dan zorg je dat hij intern door kan groeien, want zo’n kanjer laat je natuurlijk niet zomaar gaan. Rick de Feijter is als projectengineer met ingang van 1 maart de engineeringafdeling komen versterken. “Ik had een geweldige job, maar kende alle kneepjes van het vak inmiddels wel en dus wilde ik door. De ontwerpkant trekt omdat ik daar mijn creativiteit in kwijt kan. Doordat ik jarenlang de serviceafdeling heb gerund, weet ik heel goed wat onze klanten wensen en dat kan ik met het team mooi vertalen naar werkende oplossingen.”
Rick heeft zijn opvolger uiteraard eerst terdege ingewerkt. Oskar Baldyga monsterde aan bij FoodeQ in juni 2021 en startte indertijd als monteur. “Maar hij liet al direct doorschemeren dat hij ambities heeft,” herinnert Marinus de Bruijn zich nog goed. “Eerst ervaring opdoen in het veld en dan naar boven richting engineering.” Het liep net iets anders, want doordat de positie van Rick vrijkwam, pakte Oskar die unieke kans met beide handen aan. “Het is hard gegaan,” zegt Oskar lachend. “In het derde jaar van mijn WTB-opleiding heb ik hier stage gelopen en daarna nog vakantiewerk gedaan. Voor mij was het wel duidelijk dat ik hier bij FoodeQ op mijn plaats ben, dus na mijn studie heb ik hier aangeklopt. Ik was nog maar net aan boord of ik zat al in Oezbekistan om daar een machinestoring op te lossen. Dat is wel even wat anders dan de schoolbanken en nu dus aan de slag als servicemanager. Dat reizen is een leuk onderdeel van het vak. Ik kom sowieso graag bij klanten over de vloer en houd ervan om met mijn handen bezig te zijn. Als monteur moet je een inventieve duizendpoot zijn en oplossingsgericht kunnen denken en dat geldt ook voor mijn nieuwe rol.” De serviceafdeling zal worden uitgebreid met extra monteurs waarvoor de vacatures inmiddels lopen. “Dat ik met mijn amper 23 jaar de afdeling mag aansturen, zie ik als een enorme blijk van vertrouwen. Ik ben het eerste aanspreekpunt voor klanten als het gaat om servicegerelateerde vragen, ik plan de mensen in en als het moet dan spring ik zelf bij. Dit is me op het lijf geschreven; organiseren én zelf bovenop de techniek zitten.”

Volg ons op LinkedIn